Organizacja procesów sprzedażowych, marketingowych i przede wszystkim sprawna komunikacja z klientem – za te zadania odpowiada system CRM dla firm. Co warto wiedzieć na ten temat? W jaki sposób działa profesjonalny system CRM? Przedstawiamy kilka pomocnych wskazówek.
SYSTEM CRM – CZYM JEST?
Skrót CRM pochodzi od Customer Relationship Management i oznacza system do organizowania relacji z klientami. Dzięki niemu można sprawnie zarządzać komunikacją z konsumentami oraz sprawować kontrolę nad zamówieniami usług i produktów.
Efektywność systemów CRM potwierdzają liczne wyniki badań. Analizy wykazały, że inteligentny system do organizacji relacji z klientami pozwala zoptymalizować współczynnik konwersji, który w niektórych przypadkach zwiększa się aż o 300%.
FUNKCJE SYSTEMU CRM
Z systemami CRM wiążą się trzy elementy, a każdy z nich realizuje pewne specyficzne zadania. Jak to wygląda w praktyce?
Za kompleksową komunikację z konsumentami odpowiada system CRM interaktywny. Dla firm, które przetwarzają dużą liczbę danych i potrzebują narzędzia do optymalizacji procesów sprzedażowych lub promocyjnych, istotny jest przede wszystkim CRM analityczny. Z kolei za inteligentną organizację zamówień i wszystkiego, co wiąże się z obsługą konsumenta, odpowiada CRM operacyjny.
DEDYKOWANE ROZWIĄZANIA DLA FIRM
Każdy program, który ma wspierać funkcjonowanie firmy, powinien być przede wszystkim jak najbardziej elastyczny i maksymalnie dostosowany do realizowanych zadań. Niestety w przypadku gotowych, uniwersalnych systemów nie zawsze jest to możliwe. Z tego powodu wiele firm decyduje się na dedykowany CRM, czyli rozwiązanie zaprojektowane na miarę konkretnej organizacji.
Jeśli interesuje Cię indywidualny system CRM dla firm, służymy wsparciem. Skontaktuj się z nami i otrzymaj darmową konsultację!