Tworzymy programy lojalnościowe B2B dla wielu różnych branż. Działamy kompleksowo, proponując oryginalną koncepcję, opiekę księgowo-prawną i nowoczesne narzędzia. Dzięki nam firmy wzmacniają relacje biznesowe i cieszą się długofalową współpracą partnerską.
SPIS TREŚCI
- Na czym polega program lojalnościowy?
- Program lojalnościowy B2B – korzyści
- Długofalowe relacje z klientem B2B
- Większe zyski i niższe koszty
- Atrakcyjny wizerunek firmy
- Programy lojalnościowe dla każdej branży
- Obsługa księgowa i nowoczesne narzędzia
- Profesjonalny regulamin promocji
- Program lojalnościowy – od koncepcji do realizacji
NA CZYM POLEGA PROGRAM LOJALNOŚCIOWY?
Program lojalnościowy to jedna z form marketingu relacyjnego. Jest to rodzaj promocji, który – jak sama nazwa wskazuje – służy wzmacnianiu lojalności wobec firmy. Opiera się najczęściej na systemie punktowym, pozwalając klientom ostatecznie na uzyskanie nagrody za długotrwałe korzystanie z usług. Owa nagroda może być gratisem lub rabatem udzielanym przy okazji kolejnego zamówienia.
Z pewnością znana jest Ci wyżej przedstawiona idea. Z aplikacjami lub kartami do zbierania punktów spotykamy się niemal na każdym kroku, w wielu różnych branżach. Jednak mimo że większość osób kojarzy programy lojalnościowe z sektorem B2C, w 2022 roku już ponad 60% firm B2B myśli poważnie o takiej formie promocji. Część przedsiębiorców zamierza odświeżyć swoją strategię, a część stworzyć kolejny program dla swoich klientów biznesowych.
Trudno się dziwić – badania pokazują, że większość osób podejmuje decyzję o zakupie lub skorzystaniu z usług konkretnej firmy, kierując się wrażeniami, jakie pojawiły się przy okazji wcześniejszej współpracy. Dotyczy to aż 80% konsumentów. Przy czym najlepszym sposobem na wywarcie dobrego wrażenia jest zaoferowanie klientom dodatkowych korzyści. Właśnie dlatego firmy B2B coraz częściej decydują się na wdrożenie atrakcyjnego programu lojalnościowego.
PROGRAM LOJALNOŚCIOWY B2B – KORZYŚCI
Program lojalnościowy pozwala zwiększyć zaangażowanie, co skutkuje zatrzymaniem klienta na dłużej. Biorąc pod uwagę, że większość zamówień będzie najprawdopodobniej pochodzić od klientów, którzy już wcześniej skorzystali z Twojej oferty, dbałość o aktualne relacje biznesowe to absolutny priorytet w każdej branży.
Długotrwała współpraca, większe zyski i redukcja kosztów – oto podstawowe korzyści płynące z programów lojalnościowych B2B. Jak to wygląda w praktyce?
DŁUGOFALOWE RELACJE Z KLIENTEM B2B
Dzięki programom lojalnościowym klient czuje się doceniony, a oferta staje się dla niego bardziej atrakcyjna. Perspektywa otrzymania nagrody wpływa również pozytywnie na doświadczenia zakupowe. Ponadto możliwość gromadzenia punktów stale podtrzymuje zaangażowanie klienta, sprawiając, że staje się on lojalny wobec firmy.
Dlaczego warto budować długofalowe relacje z klientem B2B? Badania pokazują, że zyski firmy zależą przede wszystkim od stałych klientów – ich wydatki są prawie o 70% większe niż wydatki nowo pozyskanych odbiorców.
WIĘKSZE ZYSKI I NIŻSZE KOSZTY
W związku z tym, że to właśnie lojalni klienci odpowiadają za większość przyszłych dochodów firmy, inwestycja w relacje biznesowe jest kluczem do sukcesu. Zgodnie z wynikami badań program lojalnościowy prowadzi do zwiększenia liczby zamówień – nawet o 319%. Oczywiście warunkiem jest odpowiednio przygotowane rozwiązanie – takie, które zachęci klientów do udziału w promocji.
Niezaprzeczalną korzyścią płynącą z programów lojalnościowych jest również redukcja kosztów. Inwestycja w istniejące już relacje jest o wiele bardziej opłacalna niż tradycyjne sposoby pozyskania nowego klienta. Twierdzi tak ponad 80% przedsiębiorców. W tym kontekście warto wspomnieć, że atrakcyjny program lojalnościowy także może być narzędziem do rozbudowy grona odbiorców. Badania pokazują, że zadowoleni z programu konsumenci z dużym prawdopodobieństwem przedstawią ofertę firmy innym osobom. Dlatego decydując się na program lojalnościowy, trafisz również do nowych klientów, nie ponosząc przy tym zbędnych kosztów.
ATRAKCYJNY WIZERUNEK FIRMY
Dobrze skonstruowany program lojalnościowy to również jeden z aspektów strategii brandingu. Zgodnie z wynikami badań nagrody w postaci gratisów lub rabatów sprawiają, że firma staje się bardziej atrakcyjna w oczach klientów.
Program lojalnościowy pozwoli Ci zatem stworzyć pozytywny wizerunek marki. Dzięki temu Twoja firma będzie wyróżniać się na tle konkurencji. W ten sposób nie tylko zatrzymasz klientów na dłużej – zdobędziesz również zupełnie nowych odbiorców.
PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE DLA KAŻDEJ BRANŻY
Potrafimy zaprojektować program lojalnościowy dla każdej firmy. Wyróżnia nas indywidualne podejście i wysoko rozwinięta kreatywność. Tajemnicą naszego sukcesu są również umiejętności analityczne i doświadczenie w prowadzeniu badań konsumenckich. Wiemy, jak ważne jest dostosowanie rozwiązania do grupy docelowej, dlatego wdrożenie każdego programu lojalnościowego zawsze poprzedzamy zaawansowaną analizą oczekiwań Twoich klientów.
Współpracujemy w sposób cykliczny z wieloma popularnymi markami, przygotowując programy lojalnościowe B2B z prawdziwego zdarzenia. Możemy pochwalić się ciekawym portfolio, w którym prezentujemy realne efekty naszych dotychczasowych działań. Przykładem jest projekt wykonany dla firmy Stanley. Wdrożenie programu lojalnościowego zaowocowało zwiększeniem sprzedaży i wzrostem atrakcyjności marki.
OBSŁUGA KSIĘGOWA I NOWOCZESNE NARZĘDZIA
Wybierając nasze usługi, nie musisz martwić się skomplikowanymi formalnościami. Zajmujemy się kwestiami księgowymi na każdym etapie realizacji projektu, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Dysponujemy modułem do fakturowania, dzięki któremu wszystkie procedury przebiegają sprawnie i bezproblemowo.
Oferujemy również naszą autorską platformę typu cash-back, dzięki której Twoi klienci zyskają atrakcyjny rabat na oferowane przez Ciebie usługi. Formę promocji możesz oczywiście dostosować do swoich potrzeb. Formuła cash-back od lat cieszy się popularnością i aprobatą konsumentów na całym świecie.
PROFESJONALNY REGULAMIN PROMOCJI
Wdrażając akcję promocyjną, warto zadbać o każdy szczegół, aby zainteresowanie klientów było jak największe. Dlatego przygotujemy dla Ciebie również profesjonalny regulamin programu lojalnościowego, dzięki któremu wzbudzisz zaufanie odbiorców i zachęcisz ich do udziału w akcji promocyjnej.
Regulamin programu lojalnościowego warto napisać w taki sposób, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Odpowiednio skonstruowany dokument to gwarancja, że relacje biznesowe nie ucierpią z powodu braku przejrzystości całego przedsięwzięcia.
PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – OD KONCEPCJI DO REALIZACJI
Zapewniamy kompleksowe usługi – od stworzenia oryginalnej koncepcji programu lojalnościowego, poprzez wdrożenie projektu, aż po wsparcie księgowo-prawne i dystrybucję nagród. Wykorzystujemy nowoczesne narzędzia do fakturowania i do obsługi samego programu lojalnościowego. Dzięki nam klienci rejestrują wzrost sprzedaży i budują wizerunek lidera w swojej branży.
Karlsbad to połączenie 30 lat doświadczenia i ciągłego podążania za trendami. Napędza nas pasja i kreatywność, dzięki którym firmy osiągają zaskakujące efekty i rozwijają się w błyskawicznym tempie. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź, co możemy zaoferować Twojej firmie.