Długofalowe relacje biznesowe są podstawą rozwoju każdej firmy. To właśnie lojalni klienci odpowiadają za większość generowanych dochodów. Ponadto podtrzymanie zaangażowania aktualnych klientów nie wymaga tak dużych nakładów finansowych, jak zdobycie nowych odbiorców. W jaki sposób budować relacje w sektorze B2B? Przedstawiamy kilka cennych wskazówek.
ATRAKCYJNE PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE
Programy lojalnościowe B2B są doskonałym narzędziem do budowy relacji biznesowych. Wskazują na to badania – aż 65% przedsiębiorstw deklaruje odświeżenie lub wprowadzenie programu dla swoich klientów. Dlaczego zainteresowanie jest tak duże?
Program lojalnościowy dla klientów B2B skutecznie podtrzymuje zaangażowanie klienta za sprawą atrakcyjnych nagród i zniżek na usługi. Szczególnie jeśli mechanizm promocji zachęca klienta do kolejnych zakupów. Można to osiągnąć poprzez wprowadzenie grywalizacji.
Odpowiednio przygotowany program powinien być nie tylko ciekawy, ale również nowoczesny i wygodny w użytkowaniu. Dlatego kluczem do sukcesu są profesjonalne aplikacje lojalnościowe. Tak przygotowana promocja to gwarancja realnego wzrostu zysków.
KONFERENCJE BRANŻOWE I KONGRESY
Na budowę relacji biznesowych niekwestionowany wpływ mają konferencje branżowe, kongresy i inne eventy marketingowe. Przy czym liczy się atrakcyjna oprawa takiego wydarzenia. Wybór odpowiedniego miejsca, profesjonalne hostessy, przygotowanie atrakcyjnych welcome packów – to tylko niektóre z warunków powodzenia całego przedsięwzięcia.
Event marketingowy B2B przyczynia się do wzrostu atrakcyjności marki, zachęcając klientów do dalszej współpracy. Przykładem są konferencje, które organizujemy dla firmy Syngenta – w ciągu 11 lat odpowiadaliśmy za obsługę aż 70 wydarzeń na terenie całej Polski. W efekcie nasz klient cieszy się wysoką pozycją w branży i szerokim gronem lojalnych klientów.
WEBINARIA DLA KLIENTÓW
Relacje biznesowe można budować również za sprawą eventów online. Webinaria, podczas których podzielisz się wiedzą branżową i odpowiesz na pytania swoich klientów, pozwolą Ci zbudować wizerunek eksperta. Dzięki temu zyskasz zaufanie odbiorców i wzbudzisz ich chęć do dalszej współpracy. Organizacja webinarium wymaga przemyślanej koncepcji, atrakcyjnego scenariusza i odpowiednich narzędzi digitalowych.
Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie? Zajmujemy się marketingiem relacji już od 30 lat, dlatego wiemy, jak ważni są lojalni klienci. Pomagamy firmom w realizacji eventów na szeroką skalę – nie tylko w formie online. Tworzymy również programy lojalnościowe B2B i atrakcyjne aplikacje mobilne. Umów się na bezpłatną konsultację!