Field marketing jest skuteczną działań formą promocyjnych. Wiele firm uwzględnia go w swojej strategii marketingowej, aby zwiększać świadomość marki. Jakie jeszcze korzyści pozwala osiągnąć ten rodzaj promocji? Przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat.
CHARAKTERYSTYKA FIELD MARKETINGU
Field marketing, czyli inaczej marketing w terenie, polega na organizowaniu akcji promocyjnych w przestrzeni publicznej. Mowa tutaj o galeriach handlowych, obiektach sportowych i innych miejscach odwiedzanych przez dużą liczbę potencjalnych klientów.
Akcje field marketingowe odbywają się również na otwartej przestrzeni – na przykład na rynku, czy przy okazji różnego rodzaju outdoorowych wydarzeń kulturalnych. Wszystko zależy od konkretnej grupy docelowej. Jak to wygląda w praktyce?
TERENOWE AKCJE PROMOCYJNE
Podczas akcji field marketingowych prezentowane są produkty lub usługi. Jedną z możliwych form promocji w terenie są akcje samplingowe, które polegają na przekazywaniu klientom bezpłatnych próbek. Doskonale sprawdzają się również szkolenia z obsługi produktów.
Ogólnie rzecz ujmując, istotą field marketingu jest aktywne, bezpośrednie zachęcanie potencjalnych klientów do skorzystania z usługi lub zakupienia produktu. Oczywiście cały proces odbywa się w miejscach często odwiedzanych przez grupę docelową danej firmy.
KORZYŚCI FIELD MARKETINGU
Odpowiednio przeprowadzona promocja w terenie skutkuje zwiększeniem rozpoznawalności marki. Przykładem jest akcja samplingowa, którą zorganizowaliśmy dla firmy Profi. Dzięki profesjonalnym hostessom i atrakcyjnym materiałom reklamowym oferta naszego klienta trafiła do szerokiego grona odbiorców.
Zgodnie z wynikami badań, aż 88% konsumentów docenia akcje samplingowe. Możliwość bezpłatnego przetestowania produktu motywuje do zakupów i przekłada się na wzrost atrakcyjności marki. Marketing terenowy to również doskonała forma pozyskiwania klientów. Odpowiednio przeprowadzone akcje promocyjne skutecznie budują zaangażowanie konsumenta i pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji.
Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim atrakcyjna koncepcja promocji, bezproblemowa realizacja i starannie przygotowane gratisy. Chętnie udzielimy Ci wsparcia w tym zakresie. Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!