W czasach wszechobecnej digitalizacji klienci cenią sobie wygodę i nowoczesność. Marketing relacji musi odpowiadać na te potrzeby, dlatego aplikacje dedykowane programom lojalnościowym są dzisiaj koniecznością. Sprawdźmy, jakie trendy w aplikacjach lojalnościowych warto mieć na uwadze w 2022 roku.
KOMUNIKACJA Z FIRMĄ W NOWOCZESNEJ FORMIE
Coraz to nowe rozwiązania technologiczne sukcesywnie poprawiają komfort codziennego funkcjonowania. Dotyczy to również aplikacji mobilnych, które projektowane są w taki sposób, aby korzystanie z systemu było jak najbardziej intuicyjne. Szczególnie istotne jest zapewnienie klientom bezproblemowego narzędzia do komunikacji z firmą.
Badania pokazują, że ponad 70% użytkowników docenia możliwość interakcji z chatbotem w przypadku mniej skomplikowanych problemów do rozwiązania. Ponadto więcej niż połowa osób wyraża chęć komunikacji z firmami z poziomu aplikacji. Dlatego zdecydowanie warto pomyśleć o odpowiednim komunikatorze w obrębie aplikacji lojalnościowej.
Chatbot to również doskonały sposób na przesyłanie treści o charakterze reklamowym, które dodatkowo są spersonalizowane. Dlaczego jest to takie ważne? Badania pokazują, że na decyzje zakupowe aż 75% użytkowników wpływ ma umiejętna personalizacja doświadczeń użytkownika.
MECHANIZM GRYWALIZACJI
Jednym z ciekawych trendów w aplikacjach lojalnościowych jest wykorzystywanie potencjału grywalizacji. Atrakcyjne nagrody w zamian za zadania wykonane na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej angażują klientów niczym pasjonująca gra.
Przy czym liczy się nie tylko wartość oferowanych nagród, ale również odpowiednia wizualizacja. Warto przedstawić postępy klienta w formie graficznej, aby podtrzymywać jego zaangażowanie. Chęć osiągnięcia kolejnego poziomu w „grze” i zdobycia nagrody będzie stale motywować Twoich klientów do zakupów.
ZAKUPY Z POZIOMU APLIKACJI
Firmy, które posiadają programy lojalnościowe, coraz częściej oferują możliwość finalizacji transakcji z poziomu aplikacji mobilnej. To doskonałe rozwiązanie w przypadku programów, które pozwalają wymieniać zebrane punkty na konkretne produkty. Dobrą praktyką jest również umieszczenie w obrębie aplikacji standardowej oferty wraz z możliwością dokonania zakupów.
W kontekście zakupów warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden istotny trend. Zgodnie z wynikami badań ponad 50% konsumentów oczekuje, aby karta powiązana z programem lojalnościowym rejestrowała w sposób automatyczny ich aktywność, kiedy dokonują płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym.
PROJEKT APLIKACJI Z KARLSBAD
Aplikacja lojalnościowa powinna być dopasowana do strategii komunikacji firmy i realizować obrane przez nią cele biznesowe. Projektujemy nowoczesne aplikacje mobilne i tworzymy programy lojalnościowe dla sektora B2B i B2C. Oferujemy autorską platformę typu pay-back – narzędzie wykorzystujące mechanizm doceniany przez odbiorców różnego rodzaju usług i produktów. Dzięki nam firmy budują długofalowe więzi z klientami, wzmacniają relacje biznesowe i rejestrują realny wzrost zysków.
Trendy w aplikacjach lojalnościowych nie stanowią dla nas tajemnicy. Chętnie porozmawiamy o Twoich celach biznesowych i udzielimy Ci profesjonalnej porady. Skontaktuj się z nami, aby skorzystać z bezpłatnej konsultacji!